офіційний веб-сайт           
 
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
Львівський науково-виробничий центр
стандартизації, метрології та сертифікації
27 | 06 | 2017
Що це ви з лічильником накрутили? Друкувати
Написав прес-служба   
Четвер, 02 березня 2017 11:24
Під час періодичних повірок лічильників газу в облгазах виявляють сотні випадків втручань в роботу приладів обліку. Споживачі навмисне зривають пломби, використовують магніти на мембранах, ламають механізм лічильників. Проте, зазвичай, це виявляють і таке незаконне втручання у роботу приладів обліку обходиться у тисячі гривень.

Зокрема, нещодавно у Чернівецькій області мешканці виставили рахунок у 7 тисяч гривень за втручання у роботу лічильника, а у Волинській - чоловікові це обійшлося у 42 тисячі гривень!

Ми ж вирішили поспостерігати за тим, як проводять повірку лічильників і як виявляють втручання.

Лічильники газу можуть знімати лише працівники облгазу. Практично всі надавачі послуги газопостачання мають свої установки для повірки приладів обліку. Проте саму повірку може проводити лише представник регіонального держпідприємства стандартизації, метрології та сертифікації. Тобто фахівці ДП «Львівстандартметрологія» працюють на обладнанні замовника послуги із повірки приладу обліку. Крім цього, це обладнання один раз на рік переревіряє фахівець, який приїжджає з Івано-Франківська й використовує спеціальний пересувний еталон передавання. За необхідності, регулюють обладнання, змінюють еталонні прилади обліку.

Облгази мають реєстри всіх лічильників, де вказуються дані про їх встановлення. Відповідно завдяки цим реєстрам визначається, коли саме потрібно проводити повірку приладів обліку. На час повірки споживачам встановлюють тимчасово -- на 1-2 місяці, лічильники із обмінного фонду. Устаткування для повірки - це з’єднані труби, на яких встановлені еталонні лічильники. До них приєднують і ті, що потрібно перевірити. Увесь процес повірки відбувається автоматично.

"До відповідного устаткування прикріплюють 6-10 приладів обліку газу у залежності від типорозміру, які слід повірити, - каже Оксана Байда, провідний інженер ДП "Львівстандартметрологія". - Обладнання оснащене еталонними лічильниками і під’єднане до комп'ютера, де у відповідну програму вносяться необхідні дані. Після цього підготовчого процесу, починається безпосередньо повірка.
У середньому повірка на обладнанні триває від 45 хвилин до 1,5 години. Чим менші типорозміри, тим більша тривалість повірки. Різниця у показах побутових лічильників та еталонних визначає, чи придатний прилад обліку для подальшого використання.

Близько 35% або й більше перевірених лічильників слід замінювати або ремонтувати. Зараз помічаємо тенденцію до збільшення кількості непридатних для подальшого використання приладів обліку, які дають похибку понад 7-8% у бік зменшення чи збільшення". Інколи, як розповідають фахівці, похибка становить навіть 100% - лічильник взагалі не реагує. "Деякі з приладів обліку не витримують міжповірочного інтервалу, - каже Оксана Байда. - Адже, колись цей інтервал становив 5 років, а зараз - 8".

Споживачі інколи говорять, що після повірки лічильник "крутить" удвічі швидше. Це цілком реально. Проте, як пояснюють фахівці, це стається тому, що раніше показники лічильника могли не відповідати реально спожитим. З часом прилади обліку пригальмовують. Газ подається із домішками - з азотом, вуглекислим газом, тому, фільтри з часом забруднюються. А, почистивши лічильник, прилад обліку вже не пригальмовуватимуть.

До слова, облгази почали відмовлятися від роторних лічильників на користь мембранних. Адже саме роторні прилади обліку починають з часом сповільнюватися.

"Що ж до втручань у роботу приладу обліку фіксуємо дуже багато випадків втручання у роботу саме газових лічильників. Споживачі різними методами намагаються їх призупинити, - розповідає Олександр Байко, начальник відділу повірки та калібрування засобів вимірювальної техніки теплотехнічних величин "Львівстандартметрологія". - Якщо інспектор облгазу під час перевірки бачить зірвану пломбу на лічильнику, пошкоджений корпус чи кришку приладу обліку або прилад обліку за місяць показує дуже невелику кількість спожитого газу, то його забирають на експертизу.

Споживача викликають на засідання комісії і при ньому проводять експертизу". Під час експертизи прилад обліку розкривають і дивляться, що всередину. При цьому ведеться відео- та фотозйомка. Інколи виявляють, що шестерні потерті або стоїть магніт розміром з 10 копійок на мембрані, який встановили через патрубок. Є умільці, які вміють сповільнювати лічильники так, що важко це виявити і довести. "Інколи на експертизу привозять, наприклад, 15 лічильників і в половині з них виявляють втручання. Та буває, що експертиза встановлює незначний відсоток втручань, - каже Оксана Байда. - У випадку таких зловживань споживач платить за газ за нормами, а також купує власним коштом лічильник. За зняття приладу обліку і його встановлення, за повірку і за експертизу теж платить споживач. А ще штраф передбачений. Якщо споживач не погоджується з результатом експертизи, справу розглядають у суді".

До слова, якщо мешканці власним коштом купують газові лічильники. Їх теж повіряють коштом постачальника послуги, але у випадку, якщо цей прилад обліку виявляється непридатним, то споживачеві доводиться знову за свої гроші купувати новий лічильник. При цьому непридатний прилад обліку віддають власнику. Тим часом, якщо лічильник належить облгазу, то його повіряють, ремонтують і встановлюють коштом надавача послуг.

"У випадку, якщо лічильник несправний, видається довідка про його непридатність, - розповідає Олександр Байко. - Проте частину таких приладів обліку можна полагодити. Це роблять у сервісних центрах надавачів послуг.

Богданна МАРТИНИК (Газета «Експрес»)
 
Останні новини
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Перекладач
Пошук
Хто на сайті
На даний момент 36 гостей на сайті
Статистика
Користувачі : 148
Зміст : 1218
Посилання : 23
Переглянути хіти змісту : 1490120
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України Департамент тхнічного регулювання